söndag 11 mars 2007

Systemet i köpläge

Nu har mitt system kommit i köpartagen. Jag kommer, mot min vana, att papperstrada ett par veckor för att se att kartan och verkligheten stämmer överens. Min allmänna börsindikator har med knapp marginal slagit om till grönt och systemet har gett sina första köpsignaler sedan jag började testköra systemet.
Imorgon borde jag köpa följande aktier, var och en för 10% av portföljvärdet.

SAND
HMB
TLSN
SEBA
SKFB
INVEB
SCAB
ASSAB
SCANIAB
SSAB

Jag tänker dock inte köpa något. Planen är att torrsimma systemet ett par veckor för att sedan fasa in det genom att öka antalet positioner med en i veckan.

2 kommentarer:

Admin sa...

Att torrsimma systemet låter lite som att föra kassabok. Men säkert mycket nyttigare!

Man gör alltså ett eget system i något slags program som man själv redigerar/programmerar så det säger till vad man ska köpa och sälja? Det köper/säljer inte automatiskt åt en?

Miljardären sa...

I princip skulle man väl kunna låta systemet handla åt en. Det känns dock som en helt annan komplexitet på programmeringen, dels att ha ett interface mot en nätmäklare men ockå angående tillförlitlighet hos systemet. Det känns rätt tryggt att vara ett mänskligt filter som kan upptäcka och stoppa felaktigheter.