onsdag 7 mars 2007

Rensar i träsket

Den portfölj jag fick av min mamma var något spretig. Pappa var inte så mycket för att sälja, dessutom gillade han att göra portföljer till Aktie-SM. Det har lett till ett stort antal olika aktieslag. Jag uppskattar att jag totalt har 60-70 olika värdepapper. Det är på tok för många. Det är omöjligt att hålla koll eller att ha överblick. Jag bestämde mig för att göra en liten städoperation och la in säljorder på de 10 minsta innehaven på aktieinvest där de gamla tävlingsportföljerna samlats. Försäljningen väntas inbringa 4500 kr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Bra blog du har!
Jag har länkat till din sida på http://privatekonomi.index1.se/ (klicka på "våra partners")

Vad sägs om en tillbakalänk?

Miljardären sa...

Hej diabbus,
det är en intressant site ni (du?) har. Rätta mig om jag har fel, men den känns ganska komersiell. Jag vet inte om jag är beredd att ingå "partnerskap" med en kommersiell part...