fredag 9 februari 2007

Vägen hit

Hur har jag kommit dit jag är idag? Det är förståss flera orsaker som samverkar men de här tror jag är de viktigaste:

* Jag är inte så mycket för att konsumera. Att shoppa tycker jag mest är jobbigt och jag har aldrig varit mycket för prylar.
* Min sambo är rätt så sparsam.
* Jag har haft tur och valt ett yrke med hyfsad inkomst.

Sedan har jag haft en del flyt med mina investeringar också:
* Jag jobbade på ett IT-företag som börsintroducerades runt 1999. Som anställd hade jag fått köpa konvertibler och aktier till ett pris som visade sig mycket fördelaktigt. Jag sålde av en del innan den stora kraschen. Dessutom klarade sig "mitt" företag ganska bra.
* Runt 2000 började jag intressera mig för peak-oil och investerade i Lundin Oil som det hette då och PA Resources. Dessa två investeringar har sedan byggt större delen av det kapital jag har idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får man fråga va du kör för bil?

Miljardären sa...

Javisst, en billig och praktisk Ford Focus kombi.