fredag 23 februari 2007

Kalla fötter

Jag började tycka att PARE såg rätt svag ut idag trots starkt ökande oljepris. Releasen om ökad produktion har dessutom lyst med sin frånvaro. Jag valde att stänga min trade på 61,75. Tyvärr visade sig detta vara dagslägsta och kursen steg till 62,50 i callen. Nåja, jag får glädja mig åt att det långa innehavet steg och att jag trots allt tjänade 1,25 per aktie eller totalt 1052 kr efter transaktionskostnader. Skatt slipper man i en kapitalförsäkring. Det räcker i alla fall till en bit oxfilé och lite vin i helgen! Jag vet inte riktigt om jag är nöjd med den här traden, det känns inte som om vinsten motsvarade risken, det har varit rätt så kraftiga svängningar under tiden. Dessutom startade jag den rätt så klantigt vilket jag berättade om i ett tidigare inlägg. Men sånt är livet när man tradar på känsla vilket jag ibland gör i PARE. Jag hoppas jag får tid att skriva lite om mitt mekaniska tradingsystem under helgen.

4 kommentarer:

Miljardären sa...

Oxfilé och vin? Vem försöker jag lura. Istället blev det kris på jobbet, övertid, spagetti och en G&T när familjen somnat...
Dessutom skulle jag aldrig komma på tanken att ta ut pengar från depån. De ska växa. Mat och dryck får tas från lönekontot.

Zaphod sa...

Hello miljardären, är du intresserad av ett länkbyte? http://ekonomisktoberoende.blogspot.com/

Miljardären sa...

arbetsfri,

done!

Anonym sa...

hvad jeg ledte efter, tak