lördag 10 februari 2007

#1

Jag hittade ett gammalt inlägg jag skrev på ett forum dagen efter jag kommit upp i ett eget kapital på en miljon. Jag var då 31 år. Jag missade det klassiska målet "miljonär innan 30" med ungefär ett halvår.

2004-04-15

Gårdagens uppgång i PARE och LUPE gjorde att jag äntligen, äntligen har kommit upp i en miljon i tillgångar! Man har ju hört att det är den första som är svårast, så nu kan jag väl luta mig tillbaka och se dem trilla in en efter en? Vad säger ni som har erfarenhet från livet på rätt sida miljongränsen?


Så här i efterhand kan jag konstatera att det blir mycket lättare efter den första miljonen. När jag tänker tillbaka minns jag inget speciellt av den här "händelsen". Det är nog lika bra det. Jag försöker att inte låta mina jordiska skatter påverka mig för mycket. Easy come, easy go.

3 kommentarer:

Anonym sa...

intressant blogg...fast du borde uppdatera oftare!

Anonym sa...

tjena. kul att du säger att den första är svårast. jag e 27 o har precis blivit miljonär. svårt o veta hur man ska investera pengarna i fortsättningen bara.

Miljardären sa...

Det sägs ju också att det enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en stor! Men det tror inte jag. Det är betydligt enklare att tjäna en miljon genom att göra 100% på den första än att göra 900% på 100' kr.
Får man fråga hur du tjänat den första?
Att fundera på hur man ska investera är ett heltidsjobb i sig. Personligen tror jag mycket på olja under de kommande åren.