måndag 12 februari 2007

#3

Det här inlägget skrev jag när jag nått miljon nummer 3:

2006-01-23
Äntligen är miljon #3 hemma hos sin pappa. Det tog ungefär 11 månader. Det är lätt att bli fartblind, hoppas jag lyckas hålla huvudet kallt så att #4 snart kan bli bärgad utan för stora risker. Planen för #4 är följande:

* Fortsatt satsning på energibolagen
* Öka allokeringen till hedgefonder
* Satsa på att utveckla ett par tradingsystem
* Kanske börja amortera lite försiktigt på huslånen

Tack till Cornucopia och Ersa samt Wiking_97kg på Avanza som håller modet uppe på PAREs kalla och blåsiga dagar!

Ganska fantastiskt när man tittar i backspegeln. Ibland känns det bara som att jag missar en massa chanser. Tydligen har jag haft en del flyt också! Lyckades jag då följa strategin jag skissade på i det inlägget? Inte riktigt. Energibolagen ligger fortsatt tungt i portföljen. Jag har laborerat en del med att investera i hedgefonder men inte riktigt fått till den jämna avkastning jag velat ha från dem. Tradingsystem har jag lagt massor med tid på men ännu inte riktigt lyckats driftsätta något, fast jag har nu ett par kandidater. Slutligen huslånen, där har jag amorterat ganska agressivt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv har jag 840.000:- hade jag inte sålt under senaste nedgången hade jag haft en miljon :/.