lördag 14 juni 2008

Skandiabanken - vilka svin

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag har lite tillfälliga problem med kontobalansen. Idag var jag inne på min bank, Skandiabanken, för att betala ännu fler räkningar. Jag ligger på ungefär -50' och när jag kollar kontoutdraget har jag betalat skuldränta på 271 kr vilket spontant verkar lite högt när jag låg på plus under någon vecka i början av maj. Jag kollar den aktuella räntesatsen för kontokredit och tappar hakan rejält när jag ser att den ligger på 9.65%. Vilka svin, jag trodde att det var en lågkostnadsbank! Nu har jag flyttat skulden till min depå på Avanza, 6.15%. Bara en procent mer än den rörliga räntan på huslånet. Avanza, det är riktiga kompisar det! Dessutom ringde de häromdagen för att tipsa om olika (gratis) tjänster, kolla om jag hade några frågor (vilket jag hade, men jag har aldrig kommit mig för att fråga dem på kontorstid) och att önska trevlig sommar. Där vann de en massa gratispoäng. Så lätt imponerar man på mig!
Sedan irriterar Skandiabanken mig på ytterligare ett sätt. Efter ungefär varje räkning (och de är många) jag betalar så kommer det upp en dialog: "I fortsättningen kan du få den här räkningen elektorniskt. Vill du det?" Jag har svarat nej ungefär tiotusen gånger men de fattar aldrig att jag inte vill det utan fortsätter att fråga. Kanske måste jag byta bank?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alldeles rätt, men det börjar man kunna läsa sig till på många platser på nätet, sweinbank är inte swedbank utan tvivelsutan skandiabanken.

De behandlar skötsamma pensionärer som "skit" om de inte har minst 200.000 i årsinkomst, då får de inte ens ett svar på förfrågan om bolån numera.

Man ska INTE stödja denna inhumana svin-bank! Avsluta GEAST alla konton i på detta tillhåll, de vill bara utnyttja folk, vänligheten är falsk.

Anonym sa...

Men det var ju trist att jag kom att stava fel till ordet GENAST.

(hmmmm när ska man komma ihåg att kolla innan man postar -hehe)