måndag 26 maj 2008

Miljardären är tillbaka!

Jag känner att inspirationen är tillbaka och att det är helt rätt för mig att sätta igång med bloggandet igen. En viktig anledning till att jag la av var att jag bytte arbetsuppgifter och hamnade i något som fullständigt sög musten ur mig. Nu har jag bytt igen och känner att det finns mer energi över till annat.

Det finns två huvudanledningar till att jag vill sätta igång igen. Det är kul att det fortfarande finns så många bli-rik-bloggar, många av dem är riktigt kul att följa även om jag ofta känner att jag har helt andra åsikter. Ibland när jag läst något jag inte håller med om bara känner jag suget att skriva hur jag ser på saken. Det är den ena anledningen. Den andra är att jag fortsätter att sträva efter ekonomiskt oberoende. Tyvärr har det under en lång period varit lite ofokuserat och planlöst. Det tänker jag råda bot på genom att skriva ned tankar och planer i bloggen och på så sätt följa upp vad jag håller på med. I bästa fall kan jag också få hjälp av en och annan läsare...

7 kommentarer:

Fredrik Persson sa...

Härligt! Kom igen, blogga på!

Miljardären sa...

Hej, trevligt att se att en läsare hittat tillbaka. Välkommen!

Anonym sa...

ÄÖnnu en blogg för mig att läsa och kanske få tips ifrån. Härligt!

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka! Nu vill vi ha ett långt inlägg som sammanfattar hur din ekonomi har utvecklats under ditt bloggfria år!

Miljardären sa...

jakob - det ska jag skriva. Det har varit en resa minsann...

Miljardären sa...

Välkommen casha upp. Hoppas jag kan vara till hjälp!

Aktietips sa...

Intressant blogg om aktier och rikedom!