onsdag 28 maj 2008

Traden avslutad

Det gick fortare än väntat med återköpet, jag hade lagt in ett kurslarm på 71.75 och runt 10:30 fick jag ett SMS som visade att senast betalt var just 71.75. Ganska praktiskt att använda kurslarm på det sättet. Det är lite jobbigt att sitta och fippla med mobilen för att kolla kursen när man sitter i långa möten, och det ger inte så bra intryck direkt. Ett SMS känns dock acceptabelt tycker jag och jag måste ha feedback för jag är så nyfiken.
Som vanligt är det med delade känslor man ser på en trade. "Jag visste ju att kursen skulle gå ned. Varför sålde jag inte allt?", "Oj, kursen sjönk ända till 70.00, det borde jag ju ha fattat att den skulle dras till ett jämnt nummer. Jag skulle ha lagt köpordern lägre."
Man vill alltid tjäna mer. Samtidigt satt jag på morgonen och övervägde att gå upp lite till kanske 72.25, det är så lätt att förestålla sig att kursen plötsligt ska få ny kraft och att jag ska missa tåget.
Jag försöker se det som att jag gjort en trade i en lång rad. Några kommer att gå med vinst, några med förlust. Jag följde min instinkt, men jag hade en skriftlig plan så jag var inte helt utelämnad till mina känslor.
Mina tillgångar har minskat trots den lyckade traden - men jag ser det som att igår hade jag X PARE, idag har jag X PARE + Y kr och med det synsättet har de ökat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara säga att det är kul att du kommit tillbaka och börjat skriva igen! Har inte läst din blogg tidigare men för den saken så ser jag den som väldigt intressant. Hoppas du fortsätter att skriva en lång tid framöver och beskriva dina ekonomiska äventyr vilka sporrar mig att vilja läsa och inhämtade ideer från någon som är relativt erfaren.

Mvh

Miljardären sa...

Hej, hoppas du kommer att uppskatta bloggen. Det känns som om jag kommer att vara uthållig i mitt skrivande, vi får se om jag har rätt.

Anonym sa...

l?rt en masse