fredag 13 juni 2008

Synden straffar sig själv

Det har sina nackdelar att smygtrada på sin arbetsplats, man kan nämligen inte vara så fokuserad som man ska. Idag kunde jag inte motstå att göra en trade i PA Resources, jag sålde i min kapitalförsäkring och la en köporder. Sedan var det dax för en massa arbete och lunch. Efter lunch ser jag att ordern gått igenom, det är bara ett problem - var är mina aktier? Det visar sig att jag köpt dem till fel depå, nämligen till min vanliga depå (alltså inte K.F). Det låter kanske inte som något problem, men där har jag mitt huvudinnehav av PA, och inköpspriset ligger på runt en krona i den depån (kurs idag runt 75). Jag gjorde en ny trade och köpte tillbaka aktierna till min K.F. Istället för en vinst på 0.75 kr / aktie tror jag att det kommer att sluta med 18/aktie i skatt. Jobbigt. Jag undrar om man kan kontakta skatteverket och förklara att det var ett misstag? Chansen att lyckas med något sådant lär ju vara minimal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se att en av mina gamla favoritbloggar är tillbaka!

Har tittat förbi flertalet gånger under året som gått och blivit lika besviken varje gång. Hoppas du är här för att stanna nu, jag ser fram emot många intressanta inlägg och tankeställningar.

:-)

Miljardären sa...

Hej, trevligt att jag inte lyckats skrämma iväg precis alla läsare. Jag hoppas också att jag är här för att stanna.